onsdag 1 juli 2009

Feeling hot, hot, hot!

Jag klagar verkligen inte på värmen. Det är jättehärligt med sommarvärme. Men jag kan bara konstatera att min kropp tyvärr inte funkar när det är så här varmt. Jag klarar av kyla hur bra som helst. Jag brukar sucka djupt när kollegorna klagar på hur kallt det är i Riddarholmskyrkan. Det senaste är att de går runt med Slottets vinterrockar på sig (nå, de kanske har slutat med det nu. Jag har inte varit där sedan värmeböljan startade) inne i kyrkan. Då tar jag av mig kavajen och njuter av svalkan.

Däremot slutar jag fungera som människa när det blir så här varmt. Jag stod utanför Rosendal idag och talade med Kristina, och jag hann knappt sticka näsan utanför slottets dörrar innan svetten började forsa över hela kroppen på mig.

Nu ska jag gå och lägga mig, och precis som hela förra veckan kommer jag att sova ovanpå täcket utan kläder. Allt annat blir för varmt.

Inga kommentarer: