torsdag 9 juli 2009

Wake up, little Suzie, wake up!

Ibland är jag mindre mallig över att bo mitt inne i City. Nu har jag två dagar i rad blivit väckt av aktiviteter ute på gatan. Igår vaknade jag vid sju av att man satte igång att borra i gatan. När jag kom ut såg jag dessutom att de höll till rakt under mitt fönster. Inte en chans att lyckas somna om, alltså.

Och idag blev jag väckt av lastbilarna som backade in till Konsums varumottagning. De brukar visserligen komma tidigt, men i vanliga fall reagerar jag inte på det, eftersom fönstret brukar vara stängt. Nu har jag ett fönster öppet i sovrummet, för att vädra ut färgångorna (jag sover i vardagsrummet), och då hörs alla ljud extra tydligt.

Fast sedan när jag har vaknat ordentligt så börjar jag älska att bo i innerstan igen.

Inga kommentarer: