lördag 25 juli 2009

Målet uppnått

Sisådär, äntligen framme! Nissastigen var trevligare än jag hade trott. Solen sken hela tiden, så återigen hade meteorologerna fel. De hade sagt att det skulle regna idag, så jag var förberedd på det värsta. Men det var soligt och ganska varmt.

När jag kom fram till Torup mötte mamma mig där med te och mackor, för att jag skulle få energi till den allra sista etappen. Det uppskattades.

Trots skjorta, tröja, kofta OCH jacka bestämde mamma att jag frös och tvingade på mig ytterligare en varm tröja. Dessutom tyckte hon att jag skulle ha byxor som gick över knäna för att jag inte skulle få problem med prostatan. Sist jag undersökte mig satt inte min prostata i knävecket...

Nu är middagen uppäten och vi ska sätta oss och kolla på teve och äta glass. Sedan ska jag bara slappa i några dagar innan hemfärden begynner. Jag kanske åker via Gränna den här gången.

Inga kommentarer: