tisdag 7 juli 2009

En perfekt dag

Visst har det varit en underbar dag! Regnet har öst ner, åskan har gått och jag har knappt haft nån röst att guida turister. Men jag har tillbringat absolut hela eftermiddagen med Anna. Hon dök upp nån gång efter två och var med på min sista visning (jättetack till Ulrica, som tog de flesta visningarna och lät mig vila rösten). Sedan gick vi till Rosendals trädgårdar och fikade tills vi blev utslängda.

Efter en promenad i trädgårdarna satte vi oss på Ben och började åka in till stan. Sällan eller aldrig har man väl hört en spätta pipa så av både skräck och förtjusning! Regnet föll i riktiga Hollywooddroppar och vi åkte hem till mig för att titta på väggarna. De är inte färdigmålade än, men det kommer att bli riktigt häftigt. Sovrummet är inte riktigt så mörkt som jag hade hoppats, men det funkar.

Anna stannade här i ett par timmar och vi fortsatte våra viktiga diskussioner om Scrubs, Simpsons, litteratur och andra livsviktiga ting innan det var dags för henne att ta tåget hem. Jag förbannar Gnesta, som ligger så långt bort från verkligheten!

På det hela taget en underbar dag, alltså. Och den här tillägnar jag min favorit-Misan!

2 kommentarer:

Anna sa...

Tack själv för en toppendag! Och tack för låten fining. Även jag förbannar Gnesta. Ses snart igen puss puss!

Primula sa...

Anna är en gullig typ, typ.
Trevligt att hon finns och att få se henne ibland.