tisdag 14 juli 2009

Doktor Dator till räddningen

I godan ro sitter jag och skriver ett inlägg här i bloggen när skärmen plötsligt svartnar och det hörs en puff från datorn och ett stort svart rökmoln bolmar upp ur den. Jag blir så klart skräckslagen över att datorn pajar, först för allt som jag inte har nån backup på, och sedan när jag inser hur mycket det kommer att kosta att laga den.

Men har man Timo som snabbval på telefonen finns chansen att det inte är nån stor skada skedd. Det den mannen kan göra med datorer är obegripligt. Så jag tar med mig datorn hem till honom. Han skruvar och muttrar och byter nån liten del och nu är datorn som ny (nåja, som begagnad i alla fall) igen. Men vi konstaterade båda två att en rökpuff ur datorn är väl första tecknet på att det börjar bli dags att skaffa en ny.

Jag bugar mig till golvet, Timo!

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Ibland är det verkligen just en doktor som behövs... Fråga mig... När jag var liten "på STENÅLDERN" fanns det docktoktorer på NK... Nu finns det datordoktorer på KS, KUNGLIGA SLOTTET! Det skall jag komma ihåg! Lyckliga dig! GRATTIS till sådana vänner...