lördag 25 juli 2009

Äntligen framme... i Hjo!

Visserligen lovade jag att jag skulle uppdatera bloggen under resan, men mobilen har vägrat lägga in mina inlägg. Mobilen är full av intelligenta tankar, jag kommer att lägga in dem så snart telefonen har lust att fungera!

Äntligen lyckades jag ta mig fram till Hjo. Resan har tagit betydligt längre än vad jag räknat med, bland annat på grund av ett par felkörningar och en ständig motvind, så jag var inte framme förrän efter elva på kvällen. Till viss del beror det så klart på att jag kom iväg hemifrån långt senare än vad jag tänkt också.

Väl framme på vandrarhemmet så har jag blivit uppgraderad från sovsal till eget rum. De andra i sovsalen hade nämligen hund med sig. Bara att tacka och ta emot!

Frukosten intogs på Hotell Bellevue, och ni får gissa hur det hotellet ser ut med det förtroendeingivande namnet. Det ligger i området med alla vackra trähus från sent 1800-tal.

Jo, det såg ut så här! Jag kände mig direkt förflyttad till vintersemestrarna i Ramundberget när jag såg det. Och det är inte bara positivt!

Men vacker utsikt över Vättern hade det.

Det blev inga sevärdheter igår. Jag kom som sagt iväg sent, så jag kände mest för att avverka sträckan till Hjo. Dessutom hade allting stängt när jag väl nådde fram till Vättern. Och avfarten till Stenhammar hittade jag inte (inte för att jag letade särskilt intensivt).

Nu är det dags för sista etappen på färden, Nissastigen. Och åtminstone en sevärdhet ska jag klämma in, Habo kyrka. Rapport kommer.

Inga kommentarer: