onsdag 1 juli 2009

Rosendalsbrännbollen

Äntligen kommer jag mig för att ta hand om bilderna från den årliga Rosendalsbrännbollen.

Varje år kombinerar vi picknick och brännboll i Rosendal för sommarpersonalen. I år inledde vi dessutom med ett seminarium inne på slottet. Tyvärr var jag upptagen med mitt jympapass just då, så jag kunde inte vara med. Jag kom lagom till brännbollen. Jag hann inte med första inneomgången, utan fick börja när mitt lag var ute. I år var det guider mot våningsvakter.

Tyvärr förlorade guiderna, men det beror nog på att de började innan jag kom dit, för vi tog in på våningsvakterna efter att jag anslutit mig. Så måste det vara...

Efter brännbollen tog då det stora ätandet vid. Alla med egen matsäck. Självklart alkoholfritt...

Några fortsatte att öva slagteknik inför nästa turnering.

De extra spelsugna tog en omgång Kubb också.

Två arbetsledare i samtal

De tre gracerna

Andreas filosoferar över fördelarna med tysk film.

Timo. Kommentarer överflödiga...

Inga kommentarer: