måndag 20 juli 2009

Reseplanerna

  • Nyinköpt bilatlas idag
  • Högtalare till iPoden i morgon (jag måste ju ha nåt mer än motorljudet att lyssna på)
  • Resväg utstakad. (Södertälje - Järna - Gnesta - Flen - Katrineholm - Vingåker - Kumla - Askersund - Hjo dag 1. Nissastigen dag 2)
  • Vandrarhem i Hjo uppkollat
  • Sevärdheter uppkollade (Stjärnsund, Stenhammar, Karlsborgs fästning, Säfstaholms slott, Habo kyrka bland annat)
Allt är alltså klart för avfärd. Och ändå har jag inte bestämt mig för om jag ska åka. Varför inte? Jo, väderleksrapporterna är inte överens om vädret. På fredag säger de att det ska bli vackert väder, men på lördag säger en del att det kommer att regna. Och fem timmar Nissastigen i regn är ingen hit! Det finns i n g e n t i n g att göra en avstickare och titta på om det skulle börja regna. Det är en enda lång skogsväg, emellanåt avbruten av nåt brukssamhälle.

Men jag måste väl ta och bestämma mig snart...

4 kommentarer:

Primula sa...

Du kan alltid äta lunch på värdhuset som jag glömt namnet på, där vi brukade äta med småkillarna. Där finns minigolf och hoppställningar av olika slag. Om inte det är intressant så är maten god och trevlig miljö.

Anna sa...

När åker du? Är det före fredag (när jag drar söderut) så måste vi ses även om det är som hastigast. My god - du åker ju genom min by! Om du har brådis och inte hinner stanna får jag väl stå vid vägkanten och vinka. :)

Knallhatten sa...

Det är på fredag jag hade tänkt åka. Första dagen på semestern! Visst vet jag att jag åker genom er by, det har jag redan tänkt på. Fast inte på att ni åker iväg ni också...

Anna sa...

Vi åker iofs inte i gryningen direkt om jag känner oss rätt, så vem vet vi kanske hinner....?