tisdag 30 juni 2009

Torterad!

Nyss hemkommen från Friskis och jag är plågad. Intensivjympaledarna har haft möjlighet att få samtala med rörelseexperterna för att se vad de behöver träna mer på själva. Nu är det medelledarnas tur, och jag är en av dem som fått möjligheten. Hillevi var med på mitt jympapass för ett par veckor sedan och hon konstaterade (till min förvåning) att jag är stark och inte behöver gå i gymmet så mycket. Däremot är jag väldigt stel och osmidig, så idag träffades vi för att jag skulle få lära mig de rörlighetsövningar som jag ska göra. Och jävlar, vad trött jag blev. Hillevi stod och petade på mig hela tiden som jag gjorde övningarna. Varje gång jag kände att nu sitter den, den här övningen kan jag göra så påpekade hon alla fel jag gjorde, och så gjorde jag dem som hon ville. Då blev övningarna helt plötsligt skitsvåra och urtunga!

Det ska bli roligt att se hur det går med det här. Vi ska ses en gång till och sedan ska jag klara mig på egen hand, är det tänkt.

1 kommentar:

Primula sa...

Nu fick du känna på så du förstår hur tuffa dina pass är. Förresten dina pass är inte bara tuffa de är/var roliga också.