onsdag 24 juni 2009

Årets första dopp

Efter värmen på Rosendal var jag tvungen att svalka ner mig, och på vilket sätt gör man det bättre än att åka till Långholmen och slänga sig i vattnet! Sagt och gjort, upp på Ben och iväg. Badtemperaturerna är väl inte riktigt ideala än, men det var svalkande och FRISKT (med betoning på R, K och T!).

På väg hem sprang jag ihop med flera bekanta. Först Kaspar med damsällskap, som hade varit och slappat på holmen, de med. De hade inte badat, Kaspar hade visserligen haft med sig badkläder, men eftersom sällskapet inte hade det så kunde ju inte Kaspar bada. Yeah, right!

Sedan kom jag till Fridhemsplan för att handla färskpotatis, och där springer jag ihop med Ulrika som genast bannar mig för att jag inte hade mobilen med. Hon hade varit och jympat och ville ha sällskap för att jag skulle få se en bra ledare. Det får väl bli nästa gång istället.

Nu, middag! Hemrökt isterband med kokt färskpotatis och ekologiska rödbetor.

Inga kommentarer: