fredag 5 juni 2009

Biobekymmer

Med en andra ledig dag i rad så tyckte jag att det var dags att ta sig ut ur huset och vara lite kulturell också. Det var väldigt länge sen jag var på bio och Coraline står överst på min lista. Alltså kollade jag biotiderna. Till min förvåning går Coraline bara en gång om dagen, och det är 1410. Den går alltså så dåligt att den redan är på väg bort från repertoaren. Jag borde inte bli förvånad. SF kämpar hårt för att folk ska tro att det är en barnfilm. Jag menar, låter titeln Coraline och spegelns hemlighet som nåt annat än just en barnfilm? Och filmaffischen är inte heller den nåt annat än en barnfilmsaffisch. Tacka vet jag originalaffischen, läckert gotisk!

Nå, jag insåg att klockan strax var två, så jag slängde mig på Ben och susade iväg till Sergel. Jag köpte min biljett och gick in och satte mig. Reklamen kom som den borde, och sedan kom ingenting. Vi satt och väntade, och efter en stund kom det in en representant för bion och meddelade att "licensgrejen som man rullar upp filmen på" hade gått sönder. Alltså kunde det inte bli nån filmvisning. Det enda trevliga var att vi kunde välja mellan att få pengarna tillbaka eller två biocheckar. Självklart tog jag det senare. Så istället för en film för 125 kr får jag två filmer för 60 kronor. Schysst byte.

1 kommentar:

Anna sa...

I Sverige tror man inte att något tecknat kan vara för vuxna. Serier är ett annat exempel.