måndag 22 juni 2009

Utanför tullarna!!!

... Och inte bara det. Jag har varit utanför Stockholms kommun. Frivilligt!

Det var så vackert väder idag att jag kände att jag ville ta ut Ben på en liten åktur. Ner till Norr mälarstrand för att tanka, och sedan kanske bort till Rålis och se vad som händer där. Men plötsligt befann jag mig på Tranebergsbron och innan jag visste ordet av hade jag hamnat vid Drottningholm. Det gick ruskigt snabbt att ta sig dit, bara tjugo minuter.

Så jag ställde Ben och gick runt och tittade lite på parken och Kina slott innan jag åkte hem igen. Det var vad jag egentligen hade tänkt göra idag, men så ringde ju Daniel och ville ses. Jag hade tänkt vara med på nån visning av slotten, men man kan ju inte få allt här i världen. Det får jag ta nån annan dag. Nu vet jag ju hur jag ska åka och att det går snabbt.

4 kommentarer:

Anna sa...

Om du skulle känna dig äventyrlig nog för att lämna 08-området för en stund finns många trevliga slott här i närheten... (tullgarn, södertuna, nynäs, gripsholm etc). Du är välkommen med eller utan Ben. Vi (ja, eller M, jag har fortfarande inget körkort) skjutsar till och från tåget. Tar bara 40 min från centralen med SJ:s regionaltåg...

Fredde sa...

Som jag alltid har sagt. DRH ligger bara runt hörnet.

Knallhatten sa...

Ja, men definitivt utanför tullarna!

Frede sa...

Ja det är skönt.