fredag 5 juni 2009

Spontan utekväll

Petter har äntligen kommit hem från Kanarieholmarna. Vi har inte setts på över ett halvår. Senast var på min födelsedag, då han gav mig en näshårstrimmer. En passande present för nån i min ålder, tyckte han. Tack, Petter.

Idag bestämde vi att vi skulle ses. Han kom hit, vi kollade på Simpsons och Family Guy och käkade pizza. Då ringde Micke, som jag inte har träffat på över tio år, inte sedan vi var med i Spelman på taket tillsammans. Han tyckte att Petter och jag skulle komma och umgås med honom på Berns. Så det gjorde vi. Micke skulle kolla på några kompisar som uppträdde med dragshow. Tyvärr var det den trista formen av dragshow, när "artisterna" mest verkade vara där för sin egen skull. De var Divor i snygga kläder som uppträdde med bokstavstrogna nummer. Bristen på humor och självironi var ganska påfallande. Det var bara i ett schlagernummer det fanns någon humor. Magnus Carlsson försöker ta sig tillbaks in i Alcazar utan att någon märker det, och Caroline af Ugglas upprepar "Snälla, snälla, snälla, snälla, snälla..." när Malena Ernman battlar med HEAT.

När vi var där ringde David, som jag inte har träffat på två år. Vi övertalade honom att komma dit också. Efter föreställningen och ett par öl bestämde vi att gå vidare, nu till nåt billigare ställe. Så vi hamnade på Anchor bar. Hög musik, vilket inte riktigt är min grej när jag ska ut och öla. Jag passar nog bättre i pianobarer, där man faktiskt hör vad de andra i sällskapet säger. Men ändå en trevlig kväll. Kvällens clou var nog de båda tjejerna som satte sig vid vårt bord, och som David blev jätteintresserad av. Tyvärr för honom var det mig de var intresserade av, och limmade på. Pricken över i:et var att de blev förvånade över att jag inte var 27, som de trodde.

Inga kommentarer: