fredag 26 juni 2009

Michael Jackson är död

Onekligen förvånande. Att han var konstig visste vi ju alla, men att han skulle gå och kola vippen vid bara femtio års ålder var det nog ingen som räknade med.


Michael Jackson har aldrig varit nån stor favorit för min del. Han har gjort en del bra låtar, men jag har aldrig känt mig lockad att köpa ett helt album med honom. Thriller är väl den som har legat högst upp på listan för min del.

Och på tal om Thriller, när videon till den kom satt Jörgen och jag och hade långa diskussioner om vad Michael egentligen säger när han håller på att förvandlas. Jag hävdade envist att han säger "run away" och Jörgen hävdade lika envist att han säger "go away". Det här är viktiga saker för trettonåringar!

Nu när jag lyssnar på den igen tror jag att vi båda hade fel. Definitivt hade jag fel, för det är inte "run away". Det låter inte riktigt som "go away" heller, snarare "get away". Jag får nog ta och kontakta Jörgen och diskutera igenom det här en gång för alla...

1 kommentar:

Anna sa...

Med tanke på hur han misshandlat sin kropp med alkohol och droger och (till synes) utan att någonsin äta nån mat är det ju förståeligt att hjärtat inte pallade. Men vad konstigt att han inte finns längre!

Jag gick i 6:an när Thriller kom och åh vad jag tyckte den var bra! Jag ägde den inte själv vad jag minns, men hade ett kassettband som jag slet ut. Gillade även Bad väldigt mycket, trots att jag hunnit bli 17 då och lyssnade på helt annan musik. Men sen tog det stopp, har inte följt hans musik alls sen dess.

Vad gulligt med din diskussion med Jörgen. Man hade tid att grotta ner sig i detaljer på den tiden. :D