fredag 5 juni 2009

Buskissäsongen har startat!

Föredettaslottsvaktsnumeratekniker-Bosse frågar mig varje sommar innan jag åker ner till Ugglarp om jag har beställt biljetter till årets Stefan och Krister-fars. Varje sommar får han samma svar, att jag hellre skulle dö än gå och se deras uppsättningar. Buskis är inte precis min grej.

Vad värre är så föreslår mina föräldrar på fullaste allvar varje gång vi åker ner att "i år kan vi väl gå och se Stefan och Krister". Jag säger att de gärna får gå och få sig lite underhållning till livs, men att jag stannar hemma den kvällen.

Nu håller man, enligt en blänkare i Expressen, på att repetera årets uppsättning, Virus i bataljonen. Visst låter det lockande. Siw Carlsson och Jojje Jönsson är med i år också. Det är väl bara att gratulera buskisälskarna.

Inga kommentarer: