tisdag 9 juni 2009

Tacksam besökare

En olycka kommer sällan ensam. Det verkar gälla uppskattning också! Nu på eftermiddagen satt arbetsledaren och väntade på mig i pentryt efter att jag var klar med visningarna. Han räckte över ett kuvert som var adresserat till mig via visningsavdelningen. När jag öppnade det så låg det en vägledning över Riddarholmskyrkan från 1902 i den. Det var en dam som varit med på min visning i kyrkan, och som tyckt att den var så trevlig att hon ville tacka på det här sättet. I kuvertet låg det också ett litet tackkort.

Jättetrevligt, och väldigt roligt att läsa hur man formulerade sig för 107 år sedan om kyrkan och dess historia!

3 kommentarer:

Ola sa...

Jag hade gärna skickat dig något som uppskattning, om jag hade haft det. Jag blev nog lite glad över din visning och ditt fantastiska sätt att visa kyrkan, när jag var där. HURRA för guiden Jonas!

Primula sa...

Vem visste inte att du är jättebra? Jag visste det eftersom jag varit på flera av dina visningar och kommer gärna igen. Trevliga och egagerade visningar och där jag fick veta en hel massa som jag absolut inte kommer ihåg från någon historieundervisning.
Tack

Ann Grill sa...

Jag håller helt med Primula Vera... Enastående, entusiastiska, engagerande, empatiska/sympatiska, eminenta, ENTERTAINING helt enkelt! 1902 års Riddarholmskyrka låter spännande, min fars födelseår... alltså 107 år nu den 3 juni! Keep it up är väl the expression! Fru Ann