lördag 13 juni 2009

Rapport från sjuksängen

Under större delen av veckan har jag gått och snörvlat och hostat och jag hoppades att min lediga dag skulle vara tillräckligt för att bli av med det värsta, men även under fredagen gick jag och kände mig hängig. Jag förvarnade arbetsledningen om att jag kanske tänkte stanna hemma i helgen om jag inte kände mig bättre.

På kvällen var jag bjuden på middag hos fru Ann. Jättetrevligt och lika gott. Men jag kände mig bara risigare och risigare och när jag kom hem insåg jag att jag måste bädda ner mig och inte titta fram på ett par dagar. Direkt i säng och jag slocknade som ett ljus i en storm och vaknade nio och en halv timme senare. Jag drömde att jag hade sovit i elva timmar och var frisk, men när jag vaknade på riktigt insåg jag att jag inte sovit fullt så länge, och jag var definitivt inte frisk.

Nu blir det en sen frukost och sedan ska jag kolla på en massa dålig teve. En recension av Coraline kommer också förhoppningsvis. Jag såg den i torsdags, men har inte orkat skriva nåt om den än.

2 kommentarer:

Anna sa...

Stackars du! Krya på dig. Och när du gjort det har sommaren kommit på riktigt tror jag. (försöker tänka positivt). Puss o kram

fru Ann sa...

Du borde ätit räkorna! De har oanade krafter att hålla fienden stången... Som röda små stopptecken... Men nu gjorde du inte det så nu får du lida pin iallafall till måndag... Du kan ju titta på MÅNGALEN OM du gillar Cher!