onsdag 3 juni 2009

Sommarpratarna


Årets Sommarpratare har avslöjats! Som vanligt är det en del som är totalt ointressant, en del som man kan lyssna på om man inte har nåt bättre för sig och några som man inte får missa.

Några av dem jag tänker lyssna på är Lena Philipsson, Jonas Björkman, prinsessan Birgitta, Morgan Alling, Peter Englund och Norges respektive Finlands utrikesministrar Jonas Gahr Störe och Alexander Stubb.

Men den som jag verkligen, absolut inte under några som helst omständigheter tänker missa är ju P O! Hans program sänds 19 juli.

Hela listan finns här!

3 kommentarer:

Ola sa...

Jag var närvarande vid HELA presskonferensen. Undrar - är de inte bara kändisar nu. Vill man inte ha nån mer oväntad och okänd som har något roligt att berätta. Någon som jag inte visste att jag vill höra till, typ?

fru Ann sa...

Sommarprogrammen är alltid en höjdpunkt i mitt liv... var 12 år då de startade... Och uppvuxen i en KULTURFAMILJ var sommartimmarna i hängmattan eller på badstranden en nödvändihghet om en inte av ondo!Jag har ju blivit en av programmets stora fans... Har en raritet i mitt hem... TRE inspelningar från programmets 40 årsjubileum! Lyssnas alltid på i den ljuva sommartid... Titta in i SR MINNEN! Astrid Lindgren Christer Henrikssson Anette Kullenberg och Claes Vogel som skrev den nya texten vill melodislingan... SOMNAR SOMNAR SOMNAR gör jag tretton och noll fem... Och Torsten Ehrenmark som alltid avslutade sista söndagen i augusti! Hans dillodlande världen över är vida berömd! Så SOMNAR gör jag inte! Fru ANN

Anna sa...

Ohhh, PO!!!! Jag kommer att sitta klistrad vid radion. Mitt i semestern, passar perfekt. :D

Annars är det inte dumt att lyssna på dem i efterhand heller, jag älskar 30-dagarsarkivet och pod-radio. Har en sommarpratare kass musiksmak men är en god berättare kan man ju alltid lyssna när programet läggs ut utan musik i sommar-arkivet på sr.se. ;)