söndag 21 juni 2009

Räkna de lyckliga stunderna blott

Hemma igen, och det en dag för tidigt! Men man får vara glad för det lilla. På tåget hamnade jag bredvid en ruskigt sexig rödhårig kille med muskliga överarmar och lagom kort tröja.

Dessutom ingick tydligen en trerätterslunch i biljettpriset. Jag trodde att konduktören skämtade när hon frågade om jag ville ha min lunch genast eller om jag ville vänta lite. "Jag kan vänta lite", svarte jag världsvant. Lunchen, när den väl serverades, bestod av kokta rödbetor med persiljesmör, kycklingfilé med saffransris, chokladmousse och en chokladbit till teet.

8 kommentarer:

Ola sa...

Här loggar man in och räknar med att du så klart hade tagit en bild av honom. Men NÄHÄ! Skärpning Knallhatten :) :)

Knallhatten sa...

Det är du som är fotografen, Ola! Jag ställer bara upp på bilder själv!

Anna sa...

Rött hår är det vackraste jag vet. Men det vet du ju antar jag. Jag blir lite stjärnögd bara jag tänker på det. Allra vackrast är "strawberry-blonde". *suckar djupt försjunken i drömmar*

Fru Ann sa...

Alltså gäller fortfarande det gamla uttrycket, TUR I OTUREN! Men var det inte du som skulle åka till Skottland och dräpa alla rödhättor... Men var det kanske bara hättor av annat sex...

Knallhatten sa...

Det här var en svensk rödhätta, och han såg inte ut att vara guide heller. Så då får han leva.

fru Ann sa...

That´s a releave! I would hate to visit YOU in prison... Although there is one close to me...

Unknown sa...

Vad är en lagom kort tröja?? /Agnes

Knallhatten sa...

En lagom kort tröja är en som visar upp tillräckligt mycket av armmusklerna, utan att den blir patetiskt kort och gränsar till linne.