måndag 29 juni 2009

Tapetångest


Nästa vecka kommer målarna för att tapetsera om i mitt sovrum. Jag har fått ett par provkataloger med de tapeter som värden betalar. Ingen av dem känns 100%-iga för min del, så jag frågade om man bara får välja bland dem. Nej, jag får gå till Björklund & Wingqvist och välja andra tapeter också, men då får jag betala mellanskillnaden. Värden betalar för tapeter som kostar ungefär 65 kronor rullen. Den billigaste tapeten jag kan tänka mig som jag har hittat hos B&W kostar 840 kronor rullen! Det blir väldigt mycket pengar om jag ska lägga emellan. Hur i hela friden ska jag göra!?

8 kommentarer:

Fredde sa...

Lägg emellan. Du kommer att ångra dig annars. Speciellt om du tänkt bo kvar en längre stund.

Anna sa...

Jag skulle lägga emellan men skippa 840-kronorstapeter ändå. Roligare kan man ju trots allt ha för så mycket deg... Välj något som inte är alltför iögonenfallande, man tröttnar! Vi hade rött och guld i hallen förut, jättesnyggt, efter ett halvår spydde jag nästan när jag såg eländet.

Knallhatten sa...

Fast grejen är just den att de billigaste tapeterna jag överhuvudtaget kan tänka mig kostar 840 spänn. Om jag skulle ta de tapeter som jag allra helst vill ha är vi uppe i 1500 kronor rullen...

Primula sa...

Tänk på att om du tar dessa tapeter, som är ursnygga, måste du köpa nya gardiner och dessa kostar säkert uppsydda ca 5000:- och till det ett nytt överkast som säkert kostar 2000:-. Det är klart att du kan köpa gardinder och överkast på IKEA eller Jysk bäddlager....Men det känns fel på något sätt. Varför inte vita väggar och nya gardiner??? Borås tapeter har faktiskt många snygga tapeter och likaså Sandqvist. Inte fullt så dyra heller. Take a look

fru Ann sa...

Lägg absolut inte så många pengar på sovrummets väggar! Hellre då på skön säng kuddar täcke sänglinne och överkast!Måla sovrummet i en färg du tycker om och som passar att vila i... Sovrummet är ju OFTAST inte det rum man först visar vänner och bekanta... Låt dem hellre tapetsera vardagsrummet! Men du som gillar färg på väggarna kan du inte bara ha lägenheten målad! Sätt upp konst istället med vackra motiv! Finns till billig penning på de flesta loppisar och antikbodar! This is my cup of tea...

Knallhatten sa...

Vad jag tycker om vita vägger borde inte vara en gåta vid det här laget, så det är helt uteslutet!

Och värden har bestämt att det ska vara tapetserat (lättare att underhålla tydligen), så målning är också uteslutet.

fru Ann sa...

Synd, jag tänker MÅLA mina väggar i höst i FÄRG!Rött grönt gult...Både tapeter och färg måste väl underhållas... Vilket snack!

Primula sa...

Håller med fru Anne! Ta tapeter i en snygg färg, en färgade eller kanske med ett diskret mönster. Lägg pengar på sängkläder och mysiga kuddar kanke en snygg sängmatta. Tavlor och konst finns ju i överflöd hos di så det borde inte vara något problem att få det snyggt. PS jag skämtade om vita väggar....jag vet att du inte tycker om det. Men man kan ju alltid försöka