söndag 14 juni 2009

Resrutt


Jag roade mig med att kolla upp vad Googlemaps ansåg vara bästa vägen till Ugglarp, om jag nu bestämmer mig för att ta Ben dit ner. Jag fick två alternativa resvägar. Den ena var på 56 mil och går på Vätterns västra sida via Askersund och Karlsborg. Det skulle kunna vara en trevlig väg, och så kan man passa på att kolla på Stjernsunds slott och Karlsborgs fästning. Den stora frågan är förstås om man ska försöka pressa hela rutten på en dag, eller dela upp den på två.

Den andra rutten som Googlemaps föreslåg var lite intressantare. Längre, och tar längre tid. Det som gör den extra intressant är att datorn tycker att jag ska åka via Visby! Jepp, ta färjan från Nynäshamn till Gotland, och sedan ta en ny färja till Oskarshamn och rakt igenom Småland. Känns väl lite sådär...

7 kommentarer:

Anna sa...

Hahaha :D Googlemaps kanske tyckte du behövde en liten extra semester först innan du gav dig av på resan? :D

Primula sa...

Jag tror inte du kan sitta på Ben i 56 mil på en dag.

Men jag tror att mitt förra förslag om att ta dig till Söderköping och sedan Göta kanal till Göteborg är det bästa. Från Göteborg tar det sedan bara 3 timmar med vespa.

fru Ann sa...

Ta du BENEN till statioen och så låter du SJ sköta resten... Även statens järnvägar har väl vägarna förbi Ugglarp...

Knallhatten sa...

Fast som jag skrev om ditt förra förslag så försvinner liksom grejen med att ta en vespatur genom landet om jag ska tåget större delen av vägen...

Och fru Ann har helt rätt. SJ har vägarna FÖRBI Ugglarp, man kan inte kliva av där.

Fru Ann sa...

Hm jag har alltid anat UGGLOR i mossen när det gäller SJ... men du har helt rätt man SER inte Sverige om man åker tåg... då SOVER man... Ett svårt problem men du menar att du vill fira denna midsommaren i Ugglarp...

Knallhatten sa...

Nä, det är inte till midsommar jag tänkte ta Ben dit ner. Då blir det tåg. Men jag har ju semester senare i sommar också...

Fru Ann sa...

VA´ har du... Vem skall då guida på kungliga slott och herresäten...?