lördag 31 oktober 2009

Hysterisk dag

I morgon fyller jag år, och ikväll ska jag ha födelsdagskalas. Koka två olika soppor och baka chokladtårta och dessutom rensa upp i lägenheten. Jag har varit uppe sedan klockan åtta och domderat. Ingen rast, ingen ro. Hoppas bara att jag inte somnar när gästerna är här!

Fast det är bra med fest och festmat, för då gör man sånt man inte brukar göra annars. Jag tror faktiskt att det här var första gången i mitt liv som jag har köpt broccoli, till exempel! Och massor av det!

4 kommentarer:

Anna sa...

Va? Har du aldrig köpt broccoli förut?? Det är typ det vanligaste livsmedlet i min kosthållning. (ja, du minns kanske att jag i säkert ett års tid under tidigt 90-tal inte åt nåt annat än broccoli och spagetti i mitt hem). Älskar broccoli och ser fram emot vad du lagat för smaskigt av den ikväll. :D (och det andra låter ju inte ett dugg fel det heller) See you later då, birthday boy!

Knallhatten sa...

Jag ska inte säga att broccoli är djävulens grönsak (det är brysselkål), men det har aldrig varit nån favoritgrönsak och därför har jag inte haft nån anledning att köpa det. Men den här soppan verkade lite intressant!

Vi ses ikväll!

Primula sa...

Allt var gott och som vanligt trevligt.
Broccoli är en helt ok grönsak åtministone i din soppa

Fru Ann sa...

Absolutly beautiful charming dandy entertainment!Fartfylld gemyt, hemkänsla,IT...jobb... kantareller!lördagsmys... MÅNGfald, nytta och nöje! OKEJgudomlig chokladtårta!PIPER!Quelle soiree´...RESTAURANG ROSE IHN... Stockholmiana, time to say goodbye... ungdomens natt... vin! WATER... x-filestorey om Drake,yammi,återkommer,änkekejsarinnan MT av Österrike