tisdag 13 oktober 2009

Tom Waits släpper nytt

24 november släpper Tom Waits sitt nya dubbelalbum, en liveinspelning från senaste turnén, Glitter and doom live. Men redan nu kan man få sig en försmak av hur det kommer att låta. På Toms hemsida kan man ladda ner de första åtta låtarna.

Jag är egentligen inte så förtjust i liveskivor, ljudet är sämre och hela det visuella går förlorat. En konsert är ju mer än bara musiken. Men Tom Waits är för bra för att missa!

Jag missade Toms senaste konsert på Cirkus, när han var här i Stockholm (kan det verkligen vara tio år sen?!). Biljetterna var tyvärr alldeles för dyra för att jag skulle ha råd. Men det som grämde mig mest var att jag efteråt fick veta att svartabörshajarna stod utanför Cirkus och sålde biljetter till rena reapriserna. Toms fans är tydligen inte typen som står och försöker köpa biljetter utanför arenan. Alla som kom dit hade köpt biljetterna redan när de släpptes.

Inga kommentarer: