torsdag 29 oktober 2009

Det vore väl - hick - berusande!


Nyss hemkommen efter att ha slängt ut miljarders miljoner kronor på vininköp inför lördagens begivenheter kan jag konstatera att jag inte precis är nån storkonsument av lådvin, om det nu var nån som trodde det. När jag skulle lägga in lådorna i skåpet hittade jag en av lådorna jag köpte till förra årets födelsedag. Jag undrar om jag kan lura folk att dricka den först, så kan jag spara TVÅ lådor till nästa år...

Eftersom jag inte köper vin så ofta vill jag alltid köpa bästa möjliga, så jag kollar alltid DN:s vintips och köper ett inte alltför vin med högsta betyg. Lite roligt att jag har köpt exakt samma vita vin som förra året, insåg jag när jag blåste bort dammet på den första boxen. Jag vill minnas att jag tyckte att jag tyckte att DN hade satt rätt betyg.

1 kommentar:

Fru Ann sa...

Il Nostro låter spännande och fasansfullt djävulusiskt... MEN gott! JAG tänker Klaus Kinski och NOSTRADAMO... He was the DEVIL in PERSONA... Tyvärr död och begraven och troligen till Lucifer nederstigen...