torsdag 22 oktober 2009

Gratis är gott

DN-kortet är emellanåt väldigt förmånligt. Man kan komma på en hel del roligheter. Tyvärr är jag inte särskilt bra på att utnyttja det, och i ärlighetens namn finns det en hel del jag inte kan utnyttja. "Res till Kina i två veckor, endast 15 000 kr" är något som jag inte ens kan drömma om att göra med min nuvarande ekonomi. Fast emellanåt bjuds man på olika evenemang, och där försöker jag vara med. Förra året fick jag fribiljetter till The producers, till exempel.

Igår i e-posten kom det ett nytt erbjudande om en förhandsvisning på bio, In the loop, en engelsk satir regisserad av Armando Ianucci. Vis av skadan förra gången DN bjöd på bio, Julie och Julia, då jag kom till bion tio minuter efter att biljetterna släppts, bara för att mötas av skylten "alla biljetter slut", såg jag till att vara på plats en halvtimme innan. Sedan fick jag armbåga mig med pensionärerna så snart dörrarna öppnats, men nu sitter jag här med två biljetter. Jag får väl se vem som smörar mest och bäst om att följa med...

Jag vet inte så mycket om filmen, mer än att den handlar om en engelsk minister (Tom Hollander) som i en intervju råkar göra ett uttalande som skulle kunna tolkas att han är för krig i Irak. Jag har kollat lite, och den har fått bra kritik. Det här kan bli kul, och som jag tidigare sagt, det mesta med Tom Hollander är värt att ses!

Inga kommentarer: