måndag 19 oktober 2009

Höstmys

Å, vad jag tycker om den här tiden på året. Jag tycker visserligen om alla våra årstider, men den här tiden på hösten är ändå nåt speciellt. Det börjar bli kallt och nypa i kinderna, men det är ändå skönt att vara ute och röra sig. Färgerna på träden är helt fantastiska, och så blir det rejält mörkt på kvällarna så man kan tända lite ljus och mysa. Det kanske spelar in att jag vet att min födelsedag närmar sig när höstmörkret lägger sig.

Jag är så glad att jag bor i en del av världen som verkligen har fyra distinkta årstider. Okej, det skulle inte göra nåt om sommaren var lite längre, men i alla fall!

3 kommentarer:

Primula sa...

så sant höst och mörka kvällar och tända ljus vid middag och kväll. Jättemysigt. Å 9 veckor kvar till jul. Fina grejer!!
Vadå fyller du år? Igen?

fru Ann sa...

Jag älskar också UPPLYSNINGSTIDEN!Levande ljus,mys,soffor,filtar,dunsockor,FILM...Lyckliga du som kan ha ljus på din tårta/om de får plats... Jag fyller i maj och då ser man ju inte ljusen...En gång tog en gäst ett ljus och började knapra... Ses på din ljusdag/förlåt födelsedag!

Anna sa...

Nä fy farao, kan inte hålla med här. Ok, härligt med din födelsedag. Men usch för regn, kallt och rått. Och mörkret sen, hu. Och för att inte tala om när snön kommer, då känns det som livet är slut. Rys. Det där med fyra årstider förstår jag mig inte på, det är ju ändå bara en som är uthärdlig. Resten av året plågar man sig igenom för att få sommar igen. Jag bor väl i fel land helt enkelt.