torsdag 22 oktober 2009

Oväntat läskigt


Inventeringsarbetet fortsätter. Idag var det dags att göra en första koll i Vasaborgska gravvalvet, och jag måste faktiskt erkänna att det var ofantligt läskigt! Jag har varit i flera av gravvalven och dokumenterat och det har inte varit några problem. Men här var det så obehagligt att jag inte kunde förmå mig att gå in.

Jag vet faktiskt inte vad det berodde på. Så snart jag öppnade plåtdörren ville jag bara stänga den igen. Bakom plåtdörren är det för det första väldigt lågt i tak, och så är det en trappa som leder ner till en stor trädörr. Jag tog mig ner till trädörren, men där svek mig modet. Jag petade upp dörren och kikade in, men efter att ha tagit ett par fotografier från dörröppningen var jag tvungen att stänga och gå upp igen. Hjärtat slog som en stånghammare och benen skakade.

Jag måste repa mod. Även det valvet ska inventeras innan jag är klar!

1 kommentar:

Anna sa...

Ihhh vad jag förstår dej! Jag skulle inte på några villkor kunnat förmå mig att göra det. Men inte behöver du gå ner där själv? Kan du inte få sällskap av någon? Jag vågar ju inte erbjuda mig men du har ju många modigare vänner än jag. :)

PS Koden för att skriva det här inlägget är förresten "entren", intressant må jag säga just när det handlar om att passera eller inte passera en dörr... DS