måndag 5 oktober 2009

Utrensning av tidningar

Jag har precis röjt ut alla gamla returtidningar från klädkammaren. Fyra normala papperskassar och en stormarknadskasse blev det.

Jag har inte så långt till pappersåtervinningen, och brukar i vanliga fall ta med mig påsen ner när den väl blivit full. Men häromsistens skulle jag få besök och ställde då in påsen i klädkammaren, och där blev den kvar. När nästa påse sedan blev full så kändes det som att det skulle bli mer arbete att bära ner två påsar, så det kan jag ta nån annan dag. Och så där har det hållit på. Ju fler påsarna har blivit desto jobbigare har det känts att bära ner allihop. Men idag fick jag äntligen tummen ur och bar ner varenda kasse.

Nu ska jag bara bära bort tomkartongerna och glasburkarna till återvinningscentralen...

Inga kommentarer: