fredag 9 oktober 2009

Grattis Jöback!

Folk som känner mig vet att jag har väldigt svårt för Peter Jöback. Jag tycker helt enkelt inte att han är en bra sångare. Maken till manér får man leta efter! Jag brukar undvika allt som han är med på. Ikväll skulle han vara med i Skavlan, men eftersom han inte skulle vara ensam där såg jag programmet i alla fall. När Jöback presenterades gick jag och lagade mat och återkom lagom till att nästa gäst kom in.

I slutet av programmet var det så dags för Jöback att sjunga en låt från sin senaste skiva, Depeche Modes Somebody. Eftersom Jöback är duktig på att förstöra andras låtar (Cohens Hallelujah är ett bra exempel) så började jag plocka ihop efter maten. Men låten började och jag fastnade. Låten i sig kände jag till, den är bra. Men det som fick mig att sitta kvar var arret. Riktigt vackert arrangerad med lite kinesisk touch. Det här var nåt som Rufus Wainwright hade kunnat få ihop. Jag tänkte på hans Greek Song, och satt kvar låten igenom. Bra text, anpassad för Jöback (he istället för she).

Synd bara att jag var tvungen att höra honom sjunga, för där har jag inte ändrat åsikt. Jag klarar inte av hans sång! Men för en gångs skull kanske jag inte kommer att stänga av radion när den spelas.

Inga kommentarer: