fredag 2 oktober 2009

Tredje gången gillt?

The Producers ska få sin tredje Ulla. Christine Meltzer hoppade av när uppsättningen flyttades till Göteborg, och ersattes av Pernilla Wahlgren. Det tycker jag väl inte var det mest lyckade valet. Pernilla har väl inte visat att hon klarar av mer än Sandy i Grease och Pippi Långstrump. Eller har hon gjort nåt annat?

En vecka efter premiären meddelar hon att hon inte tänker vara med efter nyår. Man blir onekligen lite fundersam över varför. Kom hon på att det här var en lite mer krävande roll än vad hon klarar av? Hon är ju inte precis vår mest versatila skådespelerska.

Men det som är roligt är att Expressen nu avslöjar att ryktet om vem som ska ta över efter Pernilla säger att det är Sofie Lindberg. Det tror jag kan bli riktigt bra. Jag har visserligen bara sett henne i en uppsättning, som Norma i Victor/Victoria, och hon spelade verkligen skjortan av Regina Lund i den. Så fick hon en guldmask för det också! Bara att gratulera Producenterna! Och om hon inte vill spela Ulla så skulle hon nog kunna göra en riktigt bra Lina Lamont, nu när det behövs en ny i Stockholm!

2 kommentarer:

Anna sa...

Enligt Pernilla W själv ska hon inte hoppa av, utan spelar hela hösten och att det aldrig talats om någon förlängning efter det. Så här skriver hon i sin blogg: http://www.mama.nu/blogg/pernillas-blogg/2009/10/01/jag-ska-inte-hoppa-av/index.xml. Jag förstår henne innerligt väl måste jag säga. Asjobbigt med pendling och att försöka få till det med barnen och deras logistik. :(

fru Ann sa...

Kul med Sofie Lindberg! Hon är en skåneflicka bevars... Och numera gift med Anders Aldgård som är Regissör/producent till produkten THE PRODUCERS! Hon skulle bli en utmärkt Lina Lamont! Jag har sett henne i My fair Lady och Glada Änkan på Nöjesteatern i Malmö... Ulla är absolut en roll för henne!