söndag 1 november 2009

Födelsedagen firad

Jag är full! Timo gav mig en flaska Fernet Branca i födelsedagspresent, och vi har hjälpts åt att tömma den. Det gick ganska bra större delen av kvällen, men den sista skvätten jag tog visste vad den skulle göra. Nu har jag svårt att fokusera blicken. Jag funderade lite grann på att låta stavfelen stå kvar. Det kan på sätt och vis bli kul att läsa när jag har nyktrat till vad jag faktiskt skrev. Samtidigt är jag så anal att jag inte vill släppa igenom stavfel som jag faktiskt ser...

På det hela taget blev det en lyckad fest. Två som inte kunde komma på grund av sjukdom och två som fick översvämning i köket. 27 personer lyckades trängas i min (inte så lilla)lägenhet. Soppa i massor och chokladtårta till efterrätt. Det mesta gick åt. Bilder kommer i morgon, när jag orkar lägga in dem på datorn. Tyvärr dröjde det ganska lång tid innan jag kom på att jag hade kameran hemma, så ganska många hade hunnit gå innan jag började fota. Nåja, man får vara glad för det lilla, och en del kanske blir glada över att de slapp bli med på bild...

Massor med trevliga och behövliga presenter blev det också. Jag säger som farmor Johansson: Jag gick med vinst i år också!

1 kommentar:

Anna sa...

Tack min fina vän för senast! Allt var så gott och trevligt, älskar verkligen dina fester! Och grattis på den rätta dagen. Hipp hurra för dig!!!

Jag pluggar som en blådåre idag, deadline för uppsats kl 24, så jag är glad att jag inte stannade och hjälpte till att tömma fernet-flaskan...! Tror att det inte hade varit bara stavfelen jag åkt dit på då i min uppsats om "vetenskaplig metod och det vetenskapliga idealet".
Puss på dig!