torsdag 19 november 2009

Mmm, kålpudding

Tänk vad en del maträtter ändå är goda! Jag hade tinat upp soppa som blivit kvar sedan födelsedagen, men när jag var nere i affären för att handla lite småsaker jag behövde såg jag extrapris på fläskfärs och direkt efter det föll min blick på vitkålen. Plötsligt vattnades det i munnen och jag kunde inte sluta tänka på kålpudding! Så det var ju bara att inhandla allt jag behövde och gå hem och ställa mig och tillaga.

Jag kan tänka mig att jag ser ut som en haj när jag äter kålpudding. Slukar det med frenesi och ögonen rullar in i huvudet. Sedan var jag dessutom tvungen att avsluta måltiden med lite glass och chokladsås. En perfekt avslutning på en lång dag!

2 kommentarer:

Anna sa...

Mmmm - kålpudding är superdupergott! Men det var länge sen jag åt det av nån anledning. Får ta och göra det nån dag när barnen äter nån annanstans, för senast vi hade det gillade de givetvis inte det. Det är iofs få barn som gillar kål, jag var ett undantag som liten.

Primula sa...

MUMS:

DO it again