lördag 21 november 2009

Fel tid i tidningen!


I fjorton veckor har jag spelat in Berlin Alexanderplatz och bränt på dvd. Det är en av de bästa teveserierna som gjorts.

Varje vecka har jag kollat i tidningarna så att avsnittet inte har flyttats eller är förlängt. Jag har haft en inställning på dvd:n så att alla avsnitt har spelats in, och jag har lagt till tid både före och efter, ifall nåt avsnitt skulle bli försenat eller så. Idag gick sista avsnittet och jag kollade i tidningen och försäkrade mig om att det gick samma tid som vanligt.

Men det som inte stod i tidningen var att sista avsnittet var nästan två timmar långt! Det blev en glad överraskning för mig när jag skulle stänga av teven och insåg att programmet fortfarande pågick. Så nu sitter jag här med fjorton timmar Berlin Alexanderplatz och saknar sista 45 minuterna. Man kan slita sitt hår för mindre!!!

Inga kommentarer: