måndag 23 november 2009

En bra arbetsvecka

Jag ska väl inte klaga på veckan som har varit. Den har faktiskt varit riktigt trevlig, om man bortser från att jag ännu inte är helt frisk från senaste sjukdomen.

Men den här veckan har jag haft inte mindre än tre bokade visningar som alla har speciellt bett om att få mig som guide, och den tredje av dem var dessutom en dubbeltimme. Jättetrevliga grupper, allihop. Jag hade nog lika trevligt med dem, som de hade med mig.

Dessutom har det varit en massa besök på slottet. Först president Medvedev, och då var det ett enormt säkerhetspådrag runt Gamla stan. Nästan omöjligt att ta sig hem, men intressant att skåda.

Sedan var det ännu mer besök, och då hjälpte jag till med logistiken (dvs jag var med och bar). Det som var intressantast där var att jag fick en möjlighet att få mig en första titt på den nyrenoverade södra gästvåningen. Jättesnyggt arbete!

Inga kommentarer: