söndag 1 november 2009

Sibyllans spådom

Annonsen för vårens nypremiär av Singin' in the rain var med i DN idag. Inte för att jag vill skryta (yeah, right!), låt mig bara påpeka att jag redan 25 september föreslog att Henrik Dorsin skulle ta över rollen som regissören, då Johan Rheborg inte kan vara med.

Hege Schöyen som Lina Lamont kan jag inte uttala mig om. Jag har bara sett henne i Den ofrivillige golfaren, och den filmen försöker jag desperat förtränga!

När jag ändå är inne på önskningar som går i uppfyllelse: 29 april skrev jag att jag tyckte att det var dags för en nyuppsättning av Sommarnattens leende. Vad har premiär på Stadsteatern 19 februari? Tänk om musikalgudarna lyssnade lite mer på vad jag säger! Skulle vi då få se Grease igen, svensk version eller ej? Skulle inte tro det!

Inga kommentarer: