lördag 14 november 2009

Apotekernes is a must for christmas!


Det enda positiva med att julhandeln börjar innan min födelsedag är att julmusten börjar säljas då, och jag kan ge den första musten som present till mig själv.

Däremot måste jag nu komma ut som stockkonservativ, ja till och med ärkereaktionär. För det första finns det bara en julmust, och det är Apotekarnes (och det uttalas Apotekarnes, inte Apotek-Arnes! Jag sa ju att jag är konservativ)! Och den ska serveras i 33 cl-glasflaskor! Jag kan möjligen sträcka mig till 50 cl-flaskor, men då ska de vara glasvarianten! PET-flaskor och julmust är en styggelse! Idealet är att köpa hem en hel back med julmust och njuta en när man känner ett behov. Och visst, jag har börjat köpa julmust redan innan första advent, vilket förut var som surströmmingspremiär för mig!

För två år sedan hade Daglivs ett perfekt erbjudande inför jul. En hel back julmust till ett urlågt pris. Gissa om jag sprang dit och köpte mig en back! Den ställde jag på tvättkorgen i badrummet, där det är lite svalare. Sedan njöt jag en flaska om dagen. Utom på lördagar, då jag tillät mig ta två. Det var himmelskt!

Förra året såg jag inte ens till glasflaskor på Daglivs. Måtte de inte ha slutat med dem där. Jag vill inte behöva släpa hem mina flaskor över hela stan!

1 kommentar:

Primula sa...

MMMMMMMMMust is a must even before christmas. Köpte en flaska redan förra helgen. Men bara en!!