fredag 20 november 2009

Nattens bak smakar bäst

Jag är verkligen en nattuggla. När vanliga människor börjar fundera på att gå och lägga sig, då börjar jag komma igång. Och något jag verkligen tycker är mysigt är att baka på kvällarna. Jag vet inte riktigt varför. Men all stress över allt man måste göra är avklarat, och jag kan koncentrera mig bara på bakningen.

Idag tillbringade jag visserligen en stor del av kvällen med att leta efter ett recept, som jag ännu inte har hunnit. Men i ärlighetens namn hade jag nog inte börjat baka tidigare i alla fall. Då hade jag mest gått igenom receptet och konstaterat att jag hade allt som behövs, och sedan hade jag gått och tittat på teve eller nåt.

Men nu står kakan i ugnen och jag kan sätta mig och slösurfa medan jag väntar på att klockan ska ringa. En god doft har börjat sprida sig i lägenheten. Urmysigt!

Inga kommentarer: