söndag 22 november 2009

Lyckad filmkväll

Magnus och jag träffades hos Erland för middag med efterföljande filmtittande. Erland hade skaffat Star trek, Magnus fixade katalansk köttgryta och på min lott stod efterrätten.

Jag har ju redan skrivit om mina problem att hitta receptet på citronmarängpaj. Problemet löste jag genom att improvisera ihop lite ungefär som jag brukar göra. Men när pajen väl stod i ugnen så kom jag på att jag inte tyckte att det var nån bra dessert. Istället kände jag för ingefärs- och kanelkokta äppelklyftor, serverade med vaniljglass. Så det var bara att göra ytterligare en efterrätt. Jag tog med mig båda två, så vi åt äppelklyftorna till efterrätt och pajen till kaffet. Funkade, det också.

Filmen var riktigt bra. Jag är ingen stor Star trek-fantast, och kan inte så mycket om serien. Men den här höll rakt igenom, snygga effekter och bra manus. Precis vad jag vill ha.

Nu har jag sovit en stund framför Simpsons, så det är väl dags att gå och lägga mig. Jag ska ju jobba i morgon också.

Inga kommentarer: