onsdag 25 november 2009

Att motbevisa sig själv


På morgnarna innan frukost brukar jag gå igenom tevetablån för att se om det är nåt jag ska spela in under dagen. Om det är nåt särskilt så ställer jag in dvd:n så slipper jag tänka mer på det.

I stort sett varje morgon när jag sätter på digitalboxen så står den inställd på sexan, och så får jag se det där hemska ring-in-programmet, där man ska gissa ord.

Igår var det som vanligt den där hysteriska människan som stod och babblade, och så ringde det och en person som kallade sig Armin var i andra änden. Det hördes direkt att denne Armin var högst 12 år gammal, vilket även programledaren hörde. Hon frågade hur gammal Armin var och fick svaret 33. Jag blev full i fniss av det, för det hördes lång väg att han ljög. Programledaren lät sig dock nöjas av det svaret och Armin fick komma med sitt (felaktiga) svar.

När han sedan lagt på säger programledaren att "bara så ni vet så måste man alltså var arton år för att få vara med i programmet. Det är ingen idé att ni försöker bluffa er igenom telefonväxeln, för det går inte". Eeeh, var det inte just precis det Armin lyckades med?

1 kommentar:

Fru Friis sa...

Long time no see...å tack för en underbar och underhållande blogg !