söndag 1 november 2009

Post Festum

Sådär, nu är ordningen återställd! Tomflaskorna i återvinningen, det mesta är diskat och möblerna står där de ska. Det är bara det som ska handdiskas kvar, och känner jag mig rätt kommer det att ta ett par dagar.

Det är alltid lika trevligt att ha alla dessa människor här som vimlar runt och äter soppa. Som alltid har jag två olika sorter, en vegetarisk och en riktig. I år gjorde jag en kantarell- och baconsoppa, poetiskt döpt av Tony till what-the-fuck-soppa.

Den vegetariska var med broccoli, chili och soltorkad tomat.


Till efterrätt hade jag gjort två stora chokladtryffeltårtor.

Det blev en halv tårta kvar, och eftersom jag inte jobbar på visningen den här veckan har jag ingen att dela den med. Jag misstänker att jag inte kommer att lyckas med veckans viktminskning då...

Efter att maten var uppäten var det så dags för det vilda festandet!


Nåja, så vilt kanske det inte blev. Men det blev trevligt. Tyvärr kom jag inte på att jag hade lagt fram kameran förrän efter att ganska många hade gått. Så det blev bara de sista entusiasterna som kom med på bild. Bra så.

Nu är det dags att vila upp sig inför nästa års soppkalas.

2 kommentarer:

Primula sa...

Grattis å rätta dagen. I år ingen snö även det känns som en tradition.
Kram kram

Håkan Steenberg sa...

Grattis Vännen,

Det ser ut som en kul fest, synd att jag inte kunde komma i år - vi får se till att ses vid något annat tillfälle.