onsdag 22 april 2009

Vad är väl en bal på slottet?

Ja, det kan jag inte tala om (eller jo, det kan jag. men det var inte en bal ikväll). Däremot kan jag berätta om vår trevliga lilla personalfest som vi hade nere i pubkällaren. Personalavdelningen var ansvarig den här gången och temat var ABBA och Mamma Mia. Så det serverades grekisk mat och spelades ABBA hela kvällen. Självklart ställde vi upp med Slottskören och sjöng ett par låtar av Benny Andersson. Vi började med Kärlekens tid, med text av Ylva Eggehorn. Lite lagom seriöst sådär, som en riktig kyrkokör ska vara. Sedan brakade vi loss med Ring, ring. Succé! Det var meningen att vi skulle göra Anthem också, men det blev fel på nån sladd till elpianot, och Anthem utan pampigt mellanspel funkar inte. Så vi fick hoppa över den.


Efter det var det SingStartävling med ABBA-låtar. Blygsamheten förbjuder mig att tala om vem som vann. Tyvärr hade det blivit nån miss i kommunikationen, så förstapriset hade redan serverats som gratissnacks till alla som ville ha. Nåja, jag (eller vem det nu var som vann. Blygsamheten, ni vet!) får väl vara nöjd med bara äran.


Lite dålig uppslutning, men vi som var där hade trevligt i alla fall!

Inga kommentarer: