tisdag 14 april 2009

Buy bye, Amazon!

Jaha, då har jag köpt min sista bok hos amazon.com. Tydligen har de börjat censurera bort gaylitteratur ur sina topplistor, allt för att bli mer "familjevänliga". Det får de gärna bli, men då går jag till nån annan boksajt för mina bokinköp.

Dubbelmoralen står som spön i backen, Playboy centerfolds får finnas kvar, för det är konst, men Annie Proulx, som skrivit Brokeback Mountain, är bortrensad.

Fast när jag tänker efter, började inte amazon med sin familjepolitik för ett bra tag sen? Jag vill minnas att ägarna tillhör nån högerkristen gruppering. Fast det kanske bara är jag som minns fel.

2 kommentarer:

Anna sa...

Det var det värsta jag hört! Då är de bannlysta i det här hemmet också, finns andra sajter att handla från som inte idkar censur.

Linda Pierre sa...

Det är helt otroligt att de tror att de kan göra något sånt här och "komma undan". I dag sprids nyheter på nätet otroligt fort och särskilt när det upprör människor. Aj aj Amazon inte bra för ert varumärke. Men det tänker väl säkert som många andra stora varumärken att "det där glömmer konsumenterna snart bort". Vi får väl se om det påverkar deras försäljning eller inte. Hoppas det.