onsdag 15 april 2009

Tack, det kooperativa!

Gomorron!

Idag vaknade jag för en gångs skull av att klockan ringde. Sedan kom jag på att det nog berodde på att jag var tvungen att gå upp två timmar tidigare. Jag har en bokad visning klockan tio i festvåningen. I mitt förvirrade halvsovande tillstånd tänkte jag att jag skulle skriva det och kalla inlägget "Tack, det kooperativa". Fråga mig inte varför. Det kanske finns nån bra anledning, men den kan jag inte förstå just nu när jag faktiskt har vaknat.

Jag tänkte istället inleda dagen med en gammal goding. Povel Ramels Var är tvålen? Jag tokgillar den. Men det är en bit som jag aldrig har förstått vad han menar. "Litervis champagne i badet hade Madame Pompadour. Trettiotvå när hon klev i, och trettiotre när hon klev ur" Va?!

4 kommentarer:

Anna sa...

Liter kanske? Eftersom det pratas om litervis med champagne. Alltså trettitvå liter när hon klev i och en till när hon klev ur. (usch)

Primula sa...

Jag har också undrat. Men jag tror att det kan vara så att champagnen spilldes i badvattnet på något sätt. Kanske lite lagrat på annan plats först. Förstår inte riktigt var eller vill inte förstå.

Knallhatten sa...

Ja, att det handlar om liter förstår jag. Men hur kommer det sig att det blir en liter mer när hon kliver ur? Kissar hon ut den där sista litern, eller vadå?

Anna sa...

Jamen det var ju så jag tänkte och därför jag lade till ett litet usch där i slutet. Usch igen.