söndag 5 april 2009

En uppmaning

Förra året gick Avenue Q här i stan. Lysande kritik och publiken tjöt av skratt. Det vill säga de få människor som hittade dit. Folk verkade inte riktigt förstå vad det här var för nåt. Mina vänner tittade på mig som om jag vore tokig när jag beskrev föreställningen för dem. En muppmusikal. Är det barnteater, eller vadå? Men nej, det är absolut inte barnteater. Tvärtom, det här är så barnförbjudet det bara kan bli. Muppar som super, slåss, knarkar och knullar. Allt till glada melodier. Nåt hysteriskt roligt!

Efter Stockholmssejouren gick föreställningen ut på turné med Riksteatern, och vad jag förstår så gick den bättre ute på landsorten. Om lite mer än en vecka återkommer den till Stockholm för fyra föreställningar på Vasan. GÅ OCH SE DEN!!!! Jag såg den första gången den gick, och jag ska dra med brorsönerna (åtminstone två av dem, en är en riktig kulturbarbar!) och föräldrarna på den. Om ni inte ser den här kommer ni att gå miste om en riktigt rolig uppsättning! Jag var på Ticnet och kollade. Det finns fortfarande gott om biljetter kvar! Spring och köp!


Inga kommentarer: