onsdag 8 april 2009

Förvirrande förlovningsartikel

Jag blev lite stressad när jag läste Aftonbladets artikel om Kronprinsessan idag. Förlovningsfest nästa vecka. Har jag missat det? Ska jag jobba och har glömt skriva upp det? Men nej, det är ingen fest. Det är en mottagning på eftermiddagen. Då jobbar inte jag. Och rubriken? "Kändisar ska fira fästfolket" och "Gäster: kända svenska personer". Hmmm, ja. Läser man artikeln står det

Inbjudningar har bland annat gått ut till ledande politiker i regeringen och oppositionen. Med på den hemliga gästlistan finns också tunga företrädare för näringslivet.

– Det här är för att Daniel Westling ska få träffa representanter för det officiella Sverige, säger Nina Eldh.


Visst, det finns ju en och annan kändis både i regering och i näringslivet. Men det är ju inte precis filmstjärnor och Stureplanskändisar. Men vad gör man inte för att få till en säljande rubrik.

Inga kommentarer: