tisdag 28 april 2009

Slitsam dag

Hagbergskan är förkyld och kände att hon inte skulle orka guida idag, så hon frågade om jag hade lust att byta från att sälja biljetter i Västra valvet till att var ML3, det vill säga vara stand-by-guide ifall det kommer några bokade visningar eller annat ovanligt. Det hade jag inte nåt emot. Föga anade jag då hur mycket bokat det var idag. Från det att slottet slog upp sina portar till att vi stängde hade jag visning. Inte en minut kunde jag hämta andan. Lämna av en grupp och hämta nästa. Lämna av en grupp och hämta nästa. Lämna av en grupp och hämta nästa.

När vi sedan stängde hade jag ett par timmar ledigt. Det var då jag försökte hitta nya skor och misslyckades. Jag åkte hem och bara satt på en stol och njöt av lugnet innan jag slängde mig på Ben och åkte tillbaks till slottet för en bokad dubbelvisning. Museum Tre kronor och Festvåningen. Eftersom halva Festvåningen är stängd på grund av kungens möten i morgon öppnade jag Gästvåningen ifall gruppen skulle vilja se lite mer. När jag efter 95 minuter var klar med museet och Fv påpekade jag vad klockan var och att vi kanske skulle ta och ge oss. Men gruppen ville se mer, så jag tog med dem på en liten snabbtur i Gv också.

Nu har jag äntligen kommit hem och ska äta lite och kolla på Fula Betty. Sedan blir det tidigt sänggående, för i morgon jobbar jag med Kungens möte i elva timmar. Pust!

1 kommentar:

Primula sa...

Äntligen äntligen. Denna show vill även jag se.

Izzard är min absoluta favorit.