söndag 19 april 2009

Siste människan på jorden?

Då var det dags även för mig att bli med platteve. Min gamla teve gick sönder och jag var tvungen att köpa en ny. Jag tittade på platteve, men de var alldeles för dyra, så jag köpte mig en hederlig tjockteve. En månad senare började priserna på platteve rasa, och plötsligt var alla billigare än den jag hade köpt. Så dags då! Eftersom jag precis skaffat en (och SÅ viktigt är det inte att jag kände nåt behov av att lämna tillbaka den nyköpta) trodde jag att jag skulle få vänta i åtminstone tio år innan jag fick mig en platteve (den gamla hade jag i över femton år utan några som helst problem). Men nu gick ju mina föräldrar och skaffade sig en ny, så då fick jag överta deras "gamla", nyare än min tjockteve. Frågan är nu bara vad jag ska göra med min gamla...

1 kommentar:

Anna sa...

Du är inte sist på jorden, den här familjen (och många andra jag känner) är stolta ägare av tjock-tv. Jag fick ju min jätte-tv för en spottstyver eftersom de i princip slutat tillverkas när jag köpte den, måste vara en av de sista tjocka som gjordes. Så jag är nöjd med min stora fina bild som kostade nada. :) (ok den tar mycket plats, men det orkar jag inte bry mig om)

Fast det är klart. Om jag fick en stor platt-tv till skänks skulle jag inte säga nej. ;)