lördag 25 april 2009

Mätt! Igen!

Tillbaka från födelsedagsmiddag. Kusin Erland fyllde år. Fast egentligen fyllde han redan förra lördagen, men eftersom han vet att respektera sina äldre släktingar så flyttade han middagen eftersom jag var på teater den dagen.

Idag blev det i alla fall av. Det bjöds på champagne med snacks, rostbiff med potatissallad, ost och kex (gruyère, mmmm...) och kaffe och Mozartkulor. Jag rullade därifrån!

Presenter var allt från rent nöje, som Toy Story, till nyttighetsprylar till den relativt nya lägenheten (okej, jag kan erkänna. Äggklockan var inte min idé. Men det blev miss i kommunikationen och när jag väl godkänt den tänkta presenten hade mamma redan åkt därifrån. Så jag fick överta en av hennes. Men den var snygg i alla fall).

Kulturfastrarna var såklart med. Fattas bara annat. Och självklart kom ämnet in på nästa föreställning de ska se, I väntan på Godot. Ni vet, den som är slutsåld nån gång fram till nästa millennium och där biljettförsäljarna skrattar rått åt en om man frågar om de möjligen råkar ha en biljett över. Den ska de se nästa vecka. Sedan spände de ögonen i mig (och har man haft två par kulturfasterögonen riktade mot sig vet man att uppföra sig) och frågade om jag sett den än. Det blev ju till att krypa till korset och erkänna att så inte var fallet.

Inga kommentarer: