fredag 24 april 2009

Intressant inledning på dagen

Idag fick jag gå upp extra tidigt. Jag hade erbjudit mig att hjälpa hovfuriren att bära väskor efter statsbesöket till Nederländerna. Då passade jag på att gå till vårdcentralen för att ta bort stygnen i pannan (de har bara öppenvård mellan 0800 och 0900, okristligt!). När jag kom ut därifrån och skulle sätta mig på Ben för att åka till Slottet ser jag en kille som står med gapande mun och tittar över vägen. Jag undrar vad det är han tittar så förvånat på, så jag tittar dit också. Döm om min förvåning när det på andra sidan gatan står två män, båda oklanderligt klädda i kostym, och slåss! De pucklar verkligen på varandra och knuffas och skriker. Jag vet inte riktigt vad de bråkade om, men deras bilar stod väldigt nära varann så jag kan tänka mig att den ene försökte tränga sig före den andre eller så.



Nå, jag hade inte tid att se hur det hela avlöpte. Jag fick åka iväg till slottet och bära. Sedan hade jag ett par visningar i Skattkammaren. På den svenska visningen var det en kille med, som såg ut som Christian Bales skäggige lillebror. Inte helt fel...

1 kommentar:

Anna sa...

Men hjälp vilken syn! Man får en hel historia i huvudet om vad som ledde fram till kostymnissarnas råkurr...