måndag 20 april 2009

Nya Filip och Fredrik i gamla hjulspår

Så har du Filip och Fredrik haft premiär på sin talkshow på femman. En sån satsning måste man ju kolla in, tänkte jag. Ingen som känner till dem blev nog förvånad över hur programmet såg ut. Till formen en standardtalkshow, och till det fick vi det där extra som paret alltid levererar. Och det är väl det som stör mig. Det är väldigt mycket att de pratar i mun på varandra, och talar alltid om pinsamma detaljer om den andre så att den andre sitter och vrider sig och säger att "det där behövde du inte ta upp". OCH SÅ SKRIKER DE!!! De verkar inte kunna hålla normal samtalston. Vet de ens om att mikrofonen är uppfunnen, och att man inte behöver ta i för att höras? Visst, det är deras grej, och för deras fans är det väl så de vill ha det. Men jag orkar inte med det. Jag gav upp efter halva programmet, och så har det varit med de flesta av deras program. Boston Tea Party var en bra idé, men jag orkade inte lyssna på dem när de sitter och skriker i mun på varann. Tydligen orkade dock 576 000 personer höra på dem, och det får de väl vara nöjda med. Jag får se om jag ger dem en chans till (fast det brukar jag tänka) nästa vecka.

Det roligaste de har gjort är SM i nazireferens i det annars ganska usla Ursäkta röran, även om en del av referenserna är lite väl i luddigaste laget.

Inga kommentarer: